14 Haziran 2007 Perşembe

Karaca Arboretum gezisi

Sizlere yine değişik bir gezi programı sunuyoruz. Belki daha önce Yalova'yı ve Termal bölgesini gördünüz. İçinizde; Birleşmiş Milletler çevre ödülü sahibi Tema vakfı mütevelli heyeti başkanı Hayrettin KARACA'nın sahibi olduğu Yalova Karaca Arboretum'u görenlerinizin çok az olduğunu düşünüyorum.

Arboretum ismini duyanlarınız vardır sanıyorum. Latince kökenli olan bu sözcük dilimizde bitki müzesi anlamına gelmektedir. İşte ülkemizin ilk özel Arboretum'u olma özelliğine sahip Karaca Arboretum Yalova yakınlarında 1980 yılında Tema vakfı mütevvelli heyeti başkanı Hayrettin KARACA öncülüğünde kuruldu. 14 bin bitki türünün bulunduğu bu arboretum  baharın gelmesiyle bir yarışa hazırlanıyor şimdi. Evet Otsu ve vizonlu bitkiler şu anda gövde gösterisi yapıyorlar. Rengarenk çiçekler, böcek ve arılar, Arboretum'un tüm ev sahipleri kendilerini gösterebilmek için sizleri bekliyor.

Etkinliğimiz; 18 mayıs 2007 cuma gecesi saat: 23.55'te Sezenler sokak Atatürk lisesi önünden hareket ediyoruz. E5'ten TEM oto yolunu girip yol ikramlarıyla yolumuza devem ederek Bolu-İzmit-Yalova üzerinden Gökçedere'ye, Saray otele ulaşıyoruz.  Odalarımıza yerleşip kısa süreli dinlenme sonrası kahvaltımızı yapıyoruz. Yürüyüş parkuruna kadar yerel araçla çıkıp yürüyüşümüze başlıyoruz. Yapraklı bitkilerin çoğunlukta olduğu Üvezpınarı vadisinden yürüyerek mis kokular arasında 7 km uzaklıktaki Su düşen şelalesine ulaşıyoruz.

Yaklaşık 15 mt den düşen şelaleden gözlerimizi ayıramıyoruz bir süre. Şelale dibinde önceden hazırladığımız kumanyaları afiyetle yiyerek çevrede gezinti ve fotoğraf turu yapıyoruz. Dileyenler şelale jakuzisinde suya girmenin dayanılmaz sıcaklığının keyfini çıkarabilirler. Saat: 15.00'te Şelale'den ayrılıp araçların geldiği yere kadar yürüyoruz. İsteğe bağlı çağrılan araçlara binip Bedi GOÇEV'in yerine geliyoruz. Grup toplanana kadar mola verip çay içiyoruz. GOÇEV'in yerinden toplu olarak yürüyüp Termal üzerinden otelimize dönüyoruz. Hemen hazırlıklarımızı yapıp Termal'e gidiyoruz. Termal  havuzlarında yürüyüşün ve günün yorgunluğunu çıkarıyoruz. 36 C sıcaklığa sahip açık ve kapalı termal havuzlarda yaklaşık bir saat kaldıktan sonra otelimize dönüp bir süre dinleniyoruz.

Akşam yemeğimizi otelimizde fiks menü ile yedikten sonra Haşim AĞCA'nın fotoğraf arşivinde yer alan " Karaca Arboretum " konulu bir saydam gösterisi izliyoruz. Daha sonra açık bir yer bulmamız halinde canlı müzik çalınan bir yere gidip gecenin keyfini çıkarıyoruz. Sabah kahvaltısı sonrası otelimizden ayrılıp çevrede gezintiler yapıyoruz. Termal içine girip 100 yaşındaki bitkilerin arasında keyifli bir yürüyüş yapıyoruz. Yolumuz Ulu önderimizin sağlığının bozulduğu dönemde oldukça sık kullandığı Atatürk köşküne çıkıyor. Günümüzde müze olarak kullanılan bu yapı tarihten farklı kesitler sunuyor bizlere. Daha sonra aracımızla Arboretum'a gidip rehber eşliğinde bitki müzesini geziyoruz. Dünyanın değişik ülkelerinden misafir olarak gelen on dört bin odunsu ve otsu bitki baharın çoşkusuyla bütün hünerlerini sergiliyor bizlere. Fotoğraf ve fidan alış verişi sonrası yöredeki bir tesiste öğle yemeğimizi afiyetle yedikten sonra saat: 15.00'te dönüşe geçip Yalova üzerinden hareketle belirli yerlerde vereceğimiz molalar sonrası saat: 21.45'te Ankara'ya geliyoruz.

GEZİ ÜCRETİ: 155.00 YTL, 165.00 YTL 2 taksitle.

Bu ücrete; ulaşım, 3 ***lı otelde konaklama(1) , kahvaltı(2), müze ve ören yeri giriş ücretleri(2), 2.gün öğle yemeği(1), yerel araç transferleri, akşam yemeği(1), slayt gösterimi, tüm çevre gezileri, dönüşte araç içinde 1 adet elma araç içi ikramlar ve rehberlik ücreti dahildir.

Değerli üye ve katılımcılarımızın bu etkinliğe gelirken; Mevsim koşullarına uygun giysi, terlik, mayo ve havlu, yedek giysiler ve fotoğraf makinası getirmeleri önerilir.

Rezervasyon ve kayıt için; bana ileti gönderebilir, beni arayabilir veya REF TUR'dan Evren hanımı arayarak rezervasyon ve kayıt işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.

Doğa'da ve Arboretum'da görüşebilmek dileğiyle.

Kendinize iyi bakın. Hoşçakalın.